آمار 10 قدم تا شادی - جهانی تازه در نگاهی تازه

10 قدم تا شادی 


   1) برجسته‌سازی موارد مثبت
به بخش‌هایی از زندگی‌تان فکر کنید که خوب پیش‌ می‌روند، نه غصه خوردن برای جنبه‌های منفی.

   2) موفقیت‌های قبلی را مرور کنید
آنچه پیش از این انجام داده‌اید را به خودتان یادآور شوید تا برای تکمیل کارهای آینده، انگیزه لازم را به شما بدهد.

   3) عبادت کنید
عبادت موثرترین راه برای کاهش و تسکین اضطراب و افسردگی است.

   4) به موزیک گوش دهید
این روش حداقل به‌طور موقت، یکی از رایج‌ترین و موثرترین راه‌های تقویت حالات خلقی است. به شرط آنکه موزیک اتنخابی مخرّب نباشد و یا موجب القای افسردگی نشود.

   5) خودتان را درمان کنید
گذشت و اغماض (کوچک یا بزرگ، سنگین یا سبک) هنگامی که احساس بدی دارید به شما کمک می‌کند تا خودتان را بالا بکشید. این کار موجب می‌شود که احساس خاص بودن کنید.

   6) کار داوطلبانه
خود را وقف کارهای خوب و داوطلبانه کنید. با این کار احساس بهتری خواهید داشت.

   7) ورزش کنید
طی مطالعات مختلف در جهان، فعالیت جسمی به عنوان یکی از بهترین روش‌ها در تغییر حالت بد خلقی، ایجاد ارزش و کاهش فشار و استرس شناخته شده است.

   8) خودتان را خوشحال نشان دهید
خوشحال نشان دادن یا لبخند زدن موجب از بین رفتن مشکل نمی‌شود اما موجب بهبود حالت خلقی تان می‌شود.

   9) به آینده تاکید کنید
اگرچه نمی‌توانید گذشته را دوباره بنویسید، اما چیزهایی را از آن یاد می‌گیرید. بار دیگر سعی کنید بهتر و با تلاشی بیشتر به حل مشکلات بپردازید.

   10) حدّی را برای افسوس خوردن قائل شوید
به خودتان بگویید: اگرچه امروز صبح احساس تاسف دارم اما امروز بعدازظهر باید به زندگی‌ام برسم و جایی برای افسوس خوردن وجود ندارد.

شهریار شهر سنگستان جمعه ۱ آبان ۱۳۸۸
تگ ها: نگاهی تازه